Big size kanelbullar

I morse var det vitt på backen och på träden =) Nu var det kanske mer frost än snö, men man får va glad för det lilla:



Håller på att reda ut mina databekymmer. Min fina lilla vita Dell bluescreenar titt som tätt och explorer väljer ibland att sluta fungera. Dell har en supportchatt där man får snacka med en datanisse och få en massa tips. Är det nåt tok med datorn så kommer dom o hämtar den o lämnar tillbaka den när det (förhoppningsvis) är fixat. Nu har jag fått instruktioner om hur jag ska göra test på hårddisken så att dom har nåt att gå på. Ska ta itu med det. Snart...

Min nya datorväska kom idag. Bekvämare och smidigare att bära på än dom där lite fyrkantiga portföljaktiga varianterna. Och så är den ju lite frän...

hundväska

Håller på att försöker välja tapeter. I första hand till vardagsrummet, men kanske även till hallen (eller så målar vi där). Dels så har det inte varit omtapetserat nån gång i våran lägenhet (våningen vi bor på byggdes  -93, resten av huset på 60-talet) och sen har han som bodde här innan haft mysko grejer för sig med väggarna. T ex 13 stooooora mollyplugg i vardagsrummet och revor i hörnen på diverse ställen.
KBAB har ju nåt knepigt system där man aldrig kan få omtapetserat på deras bekostnad. Allt arbete med tapeter, målning, golv osv läggs på hyran. Inga jättekostnader iofs (tapeter i vardagsrummet ger ett påslag på ca 60 kr/mån), men ändå. Man tycker ju att när tapeterna i hallen lossnar och börjar trilla av väggarna så borde bostadsbolaget göra en insats. Nu har vi i alla fall lånat hem tapetböcker så får vi se vad det blir.

tapetböcker

Åkte ut till mamma o fikade på eftermiddagen. Köpte big size kanelbullar på maxi. Det är ju helg. Eller? Ledigt i alla fall. Man får skylla på det.

Kanske skulle komma igång med dom där promenaderna, förresten.


Kommentarer
Postat av: flowie

hihi.. vilken söt väska :-D vi får ta o promenixa tillsammans nån dag du o jag :-) kram!!!

2008-12-30 @ 19:41:42
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0