Obligatoriskt

Så var juldagarna över  - nästan i alla fall.
Ryckte upp mig lite från förkyldningen på julaftons eftermiddag, så vi åkte ut till pappa och hans familj på kvällen tillsammans med min syster o hennes familj. Dit kom TVÅ jultomtar o syrrans ungar var jätteimpade. Kevin var jätteartig och tog i hand o tackade varje gång han fick klappar. Leo var aningens mer avvaktande och därför snabbare att plocka åt sig klapparna tomtarna delade ut. Det är farligt att stå FÖR nära tomten FÖR länge...


Juldagen firade vi enligt tradition hos min farbror och hans familj. Är alltid så mysigt och hemtrevligt att va hos dom! Vi brukar köra knyte där så det blir en massa god mat. Efter maten följde den obligatoriska långpromenaden. ALLA (nästan - Stefan hade trasigt knä och Göran hade kossor att mjölka) ger sig ut och går. Hade egentligen inte tänkt följa med eftersom jag varit lite krasslig, men jag blev ju sugen när alla andra skulle gå. Grejen var ju att jag inte hade tagit med mig kläder för att gå, så jag fick låna mig fram. Malins kängor, Malins tröja och Marias mössa.

Hela gänget på promenix:
Hela (nästan) gänget! Just nu spanandes på en lite uggla som satt i ett träd.

Sen drack vi kaffe och fortsatte hem till mamma tillsammans med syrran o dom.
Mysigt med mat och julklappar där också. Har blivit riktigt fint i hennes nya lägenhet. Är lite avis på soffan o soffbordet...

Har fått väldigt bra julklappar =)
Örhängen och ljusstakar av min sambo
En korg med massor av mys från syrran (örhängen, godis, olika te-sorter, kul bok m.m.)
Kalender med bilder på Kevin o Leo
Presentkort både från mamma o pappa
Choklad o lotter från Patric

Söta örhängen från syster (kolla hennes blogg: flowie.blogg.se)
Såhär söta örhängen fick jag av min syster! Hon är riktigt duktig på att göra smycken =) Läs gärna hennes blogg, förresten: flowie.blogg.se

Idag har vi faktiskt varit ute på rean. Var inte tänkt så från början, men vi åkte i alla fall. Fick tag i både dammsugare (våran gamla har hållt ihop med silvertejp...) och sodastream som vi hade tänkt! Och lite andra grejor oxå... Nu är det bara en kamera vi skulle behöva. Den gamla har brakat ihop och mobilkameran tar ju måttligt bra bilder (se ovan).
Nu ska jag slappa i soffan ett tag. Ska nog prova nåt te jag fick av syrran. Det är ju "På spåret" ikväll o då måste hjärnan va på topp ;)

Hellberg rules!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0