Skapligt drag

Äntligen helg, får man väl säga! Halv dag på jobbet idag - resterande halva dag hemmajobb framför datorn. Snickrar på en ny hemsida till jobbet som ska ligga i en mall som gör den lite enklare att hantera. Ska bli riktigt skönt att va lite långledig. Hoppas att jag hinner friskna till lite också. Är fortfarande superhostig och lite snorig, så det blir ingen sång för mig imorgon :( Får försöka hjälpa till så gott det går i alla fall.

Igår var den stora matchen. Jag o sambon hade lyckats få fatt på biljetter, så vi tog med en kompis från Örebro och min pappa. Pappa o jag satt precis ovanför HV:s klack, granne med FBK-klacken. Skapligt drag, med andra ord. Riktigt rolig match och kul att få se Färjestad avgöra en final hemma. Roligt att pappa kunde följa med också - det är ju inte så ofta vi får möjlighet att göra grejer ihop sådär!

        

Har inte påskpyntat speciellt här hemma, men lite påskliljor har jag åtminstone skakat fram. Hade ingen vas som passade bra, såjag tog en skål och gjorde ett lite annorlunda arrangemang (om man nu kan kalla påskliljor och lite ris för arrangemang).



Påskhelgen blir annars lugn. Påskafton hos pappa är allt vi har planerat, egentligen. Sen får vi se. Skönt att kunna hitta på grejer lite spontant också. Ska ju bli fint väder, så vi får försöka va ute lite.

Syrran hade hittat ett test där man kunde kolla hur många ord man skriver på en minut.
Jag skrev tydligen 42 ord i minuten :)

42 words

Speedtest

 

 Idag var vi o köpte en liten söt dator. En HP minidator (8,9"). Sambon lämnade ju tillbaka sin till sitt gamla jobb och istället för att köpa en ny normalstor laptop blev det en mini som är lättare att ta med sig. Skitsöt =) Som en liten leksak!

Kommentarer
Postat av: Farsan

Jo det var kul att göra något tillsammans. Är fortfarande lomhörd på höger öra (mot klacken)Så det blev en dator iallafall.

2009-04-09 @ 22:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0