Tummen och mord

Har lämnat GW:s (som för övrigt sover på jobbet...) böcker tillfälligt, då jag lyssnat igenom trilogin om Palme-mordet igen. Ska fortsätta med "Linda" och "Den som dödar draken" snart, men pausar med Buthler & Öhrlunds "En nästan vanlig man". Läste deras bok Mord.net för ett tag sen och fastnade lite för den. Kriminal/polisroman (som verkar va mitt förstahandsval), men skriven på ett lite speciellt sätt. Mord.net hade en lite annorlunda "intrig" eller vad man ska kalla det, så jag ser fram emot denna bok. Ett litet boktips om ni letar efter nåt nytt att läsa, helt enkelt.

Björn Hellberg, min husgud jämte GW, är med i "Snacka om nyheter" och framför genomtänkta funderingar. Han är rolig på ett väääldigt eget sätt. Per Andersson (eller vad han heter) är med i det andra laget och tycker att Fredrik Reinfeldt är lik både Alfons pappa och Tummen. En uppmärksam iakttagelse, tycker jag. Tummen är söt. Reinfeldt kanske inte faller under just den kategorin, men likheten är ändå slående.


Mjukistumme

Ikväll tog jag äntligen tag i det där med fönsterputsningen. Det har gnagt mig länge. Blev dock bara putsat i vardagsrummet eftersom min nacke inte är intresserad av mer än så åt gången. Får ta resten i omgångar under helgen.

Imorgon är det IKEA som gäller tillsammans med två sköna brudar. Soffspaning för SMUs räkning, men det kan ju hända att vi kikar på något mer ;) Kanske, kanske köper vi även något... Ljus eller servetter är väl ett hett tips.
Lite senare kollar vi på The Starboys på BMB (eller Sandgrund som vi äldre fortfarande kallar det...) och försöker hålla oss en bit ifrån gratisbuffén med "mat" (sägs att det är tacos, men jag har sett det och är tveksam till om det får kallas tacos, eller ens mat) som dom envisas med att ha på After Worken där.

Tjing.

Ps. Elin tar hand om isbjörnarna. Bra gjort!  =) Jag kanske också skaffar en!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0