All Stars

Riktiga shoppingdagar, dom två senaste... Eller, ja. Jag har väl haft värre shoppingryck än det här, när jag tänker efter.
Igår var vi en sväng på stan, min sambo och jag. Åt lunch på Casanovas uteservering och längtade efter sommaren. På torget var det mattema med mat från världens alla hörn. Luktade gott i hela stan! Vi åt dock vanlig pasta och ceasar-sallad...
Köpte en väska som jag gått o varit kär i några dagar nu. Vågade inte vänta längre, för sist jag gjorde så med en väska blev jag utan :/


Väska från Lindex

Tyckte den passade mig med alla fransar ;) Nu när jag ska sälja motorcykeln måste jag väl ha fransar i mitt liv på annat sätt...
På kvällen åkte vi till kyrkan på en av alla försäljningarna vi har där. Vann lite godis och ostkaka (!). Älskar ostkaka och kalvdans. Hoppas den är lika god som den farmor gör. Köpte även morötter från Ölmhult. Det finns nämligen inga godare morötter än dom som kommer därifrån. Har man ätit dom så blir man riktigt kräsen sen! Finns att köpa på Maxi i Karlstad för er som inte provat dom (och i K-hamn också, tror jag). Ekologiska är dom förstås!


Godis

Idag åkte vi till Kristinehamn för att premiäräta glass i Skärgården. Bodde i Kristinehamn några år när jag flyttade från Örebro och så här på våren/sommaren kan jag sakna stan ibland. Eller mest Skärgården, kanske. Vädret var väl sådär för att äta glass (för mig blev det blåbärskaka istället), men det är ju mysigt där ute i alla fall!
Hämtade mina Converse som jag köpt på nätet på vägen hem. Jag är ju en klacktjej vanligtvis. Har haft klack på nästan alla skor dom senaste 15 åren, typ, men i min ungdom hade jag röda Converse. Nu fick det bli svarta. Kanske investerar jag i ett par röda framöver av nostaliskäl.


Mina All Stars

Just nu flyttar halva vårat hus - antingen ut eller in. Släpkärror på hela gården och folk som springer i varenda trappuppgång med kartonger och små lila dammsugare. Finns även små hundar med i skådespelet - ibland med kläder.
Här kommer förresten utlovade bilder på fredagens kuddkrig:

      
Kommentarer överflödiga

Kommentarer
Postat av: Elin

tyvärr finns inte morötterna i Kristinehamn, det är et gissel när jag måste köpa andra sorter... inte jämförbart.



Har aldrig ägt ett par converse, känns som de inte har nån sula, typ aj.

2009-04-26 @ 17:31:19
Postat av: Jennie

najs väska :-) bäst att passa på.. den där vänta-o-se-metoden är ju inte såå bra om man verkligen vill ha det utvalda föremålet.. brukar bli sån negativ utgång på det hela.. :-)

2009-04-27 @ 09:18:32
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0