Isbjörnar och hybrid

Våren visar sig på flera sätt. Tussilago i diken och nyvakna flugor. Hade en slö fluga som åkte med mig på backspegeln nästan en halv körlektion idag... Grunder, så det gick inte undan direkt, men flugstackarn fick säkert klamra sig fast för fullt med sina små flugtassar ändå. Trevlig med sällskap...

Andra stackare, från det ena till det andra, är isbjörnarna. Dom bor på Nordpolen (Arktis, om man ska va petig) och där smälter isen. Vi måste alltså, för isbjörnarnas och alla andras skull, skärpa oss med miljön. Vet ni att man har hittat samma ämnen i isbjörnarnas päls som finns i hårspray? Mig veteligen använder inte isbjörnarna hårspray. Det vi gör här påverkar alltså miljön ganska långt bort. Sverige är ett av dom duktigaste länderna i världen på att vara "miljövänliga", men vi kan bli bättre.


Isbjörnsbäbis

Karlstadsbuss ska testköra nya bussar i veckan. En hybridbuss som tar upp bromsenergin som laddas i batteri och gör att bussen delvis kan gå på el. Smart. Läs här.

Flummigt inlägg... Ska nog gå och lägga mig och låta hjärnan sova. Har suttit o kikat lite på teoridelen i EcoDriving-utbildningen ikväll. Därav isbjörnarna? Hjärnan är för övrigt den enda del av kroppen som behöver sova - resten av kroppen klarar sig med vila. När vi sover sorterar hjärnan information (om den finns nån). Ska gå och sortera nu - det lilla som finns ;)


Kommentarer
Postat av: Elin

jag är isbjörnsfadder!

2009-04-16 @ 17:50:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0