Kryssa

Vart är ungarna med majblommorna? Alltså, jag brukar va lite dålig på att köpa dom där små pappersblommorna (eller vad det nu kan va för material, för plast är det väl inte längre?), men i år vill jag verkligen ha en. Inte ett enda barn med blommor har jag sett. Knepigt. Annars brukar dom flyga på en på stan som hungriga gnuer.

Kläderna jag beställde från H&M har kommit =) Beställde i och för sig bara två plagg. En blus som inte fanns kvar i rätt storlek i affären och en stickad tröja som det var halva priset på (älskar stickat!), men det är ändå en litet, litet lyckorus när påsen dyker upp i postboxen. Ibland är det lätt att bli lycklig ;)
Läste på någon blogg nånstans om fenomenet med katalogshopping. Hur glad man blir när t ex H&M-katalogen dyker upp och hur man nästan genast sätter sig och bläddrar och kryssar för vad man vill ha. Det intressanta (och ur vissa synviklar även positiva) i sammanhanget är att det brukar räcka med just det - att kryssa. Sen skickar man kanske inte efter så mycket. Så där funkar jag också. Jag kryssar. Det var dock lite roligare "förr i tiden" när det som fanns i katalogerna inte alltid fanns i den fysiska butiken.

Jag och kollegan gick efter dagens Risketta till cafét runt hörnet på en spontan liten after work. Kände att vi behövde sammanfatta lite av den nya utbildningen och kolla om det är något med materialet vi vill ändra på. Ofta är det just dom där spontana påhitten efter jobbet som är trevligast. Att bara gå och ta en öl och snacka skit (eller som idag - även jobb). Det borde vi göra oftare.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ungarna går runt på stan och vid bergvik haha

2009-04-28 @ 23:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0