Flyttdag

Igår hade vi heldag i Bergslagen =) Sambons föräldrar håller på att flytta, så vi hjälptes åt tillsammans med "Stockholmarna" att köra det mesta av flyttlasset till nya lägenheten. Dom flyttar till ett hus som har varit hotell och nu kommer inrymma fyra lägenheter som är helt nybyggda. Tyvärr var det inte lika färdigt som det skulle vara, men lägenheten kommer bli superfin när den är färdig (vilket den skulle ha varit nu, men istället blir till veckan).

När vi flyttat färdigt för dagen blev det grillat i familjens sommarstuga (snarare hus...) med alla möjliga sorters korv, sallader, röror och annat gott. Roy hade dessutom med sig färsk lax som han enrisrökte. Helt otroligt gott!
Framåt kvällen blir det en del mygg vid sommarhuset, så idag har jag säkert två liter myggbett på benen ;)

   
I väntan på mat...


Grillmästaren i motljus


Nu kan jag visa födelsedagskortet utan risk:



I morse hade vi en liten fjäril i sovrummet. Försökte locka ut honom genom fönstret, för jag har hört att man inte får röra vingarna. Tillslut hade jag lite tur och fjärilen landade på mitt finger, så jag kunde släppa ut honom.


Betyder inte fjärilar tur eller nåt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0