Skrämseltaktik?

Slutade lite tidigare idag eftersom jag har teori denna månad. Skönt att ha sådana dagar. Problemet är bara att jag ganska ofta hänger kvar på jobbet. Problem och problem... Det är ju mest att man snackar skit o dricker kaffe med dom själar som för tillfället är där och det är ju himla trevligt, men man får ju inte så mycket gjort i övrigt som man tänkt. Idag fanns det gott om fikabröd så självklart blev jag kvar ett tag...

Lite nagelfix och en promenad med sambon såhär på kvällskvisten. Jag är fortfarande inne på nån sorts förstärkning av mina naglar för att slippa nagelfix ett tag. Vi får se. Ska åka ut till Angelica på Skönhetscenter o rådfråga lite imorgon.

Kanske, kanske kan hösten ändå bli lite fin. Dom närmaste dagarna verkar ju lovande (förutom fredag då, när jag är ledig...).



Risketta imorgon och jag har ett dilemma. Polisen i Wales har gjort en läskig film om att SMS:a medans man kör. Den är ganska våldsam (du kan se den här på Expressen.se - varning för otäcka bilder) och jag är generellt emot skrämseltaktik när det gäller risker i trafiken. MEN ibland kan det faktiskt fungera också. Kanske provar att visa den imorgon och kollar med deltagarna vad dom tycker om den. Kursen är ju till för att påverka människor och få dem att tänka till och det måste man göra på olika sätt eftersom de som är där är olika människor.

En av tjejerna på jobbet frågade om jag ville ha en katt. En Birma som behöver nytt hem och absolut vill va innekatt. Tar emot att säga nej, men sambon har inte riktigt lika stor kattlängtan som jag... Kanske kan jag ha den utan att han märker? Gömma den innanför tröjan, under mattan, i skorna? Eller inte...

Förresten - googlebilen var i stan idag!

Kommentarer
Postat av: Pia

Hej Anna!

Mycket bra film om sms:ande i trafiken, den berör, särskilt de blå stilla ögonen. Tycker att du ska prova att visa den på riskettan, kanske får ungdomarna att tänka till...



Hälsa din "kollega", han är ju mer på jobbet än hemma!

2009-08-19 @ 15:34:59
Postat av: Jennie

Det va en riktigt läskig film :-(

2009-08-19 @ 19:41:46
URL: http://flowie.blogg.se/
Postat av: Elin

Usch va otäck, blev helt tagen. Trafikolyckor är så mycket mer påtagliga sen björn och sandras krock.

2009-08-20 @ 19:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0