Naglar fixade

Igår var jag äntligen iväg till Angelica på Skönhetscenter och fick mina naglar fixade. Vi bestämde oss för Extreme, som är en färglös förstärkning. Det innebär att det inte går att få permanent fransk manikyr, men det gör inte så mycket eftersom jag kan greja det själv med lack. Fördelen med att ha en förstärkning på naglarna är att lacket håller bättre och det är ju lite det jag är ute efter. Att slippa fixa med naglarna hela tiden. Jag bad henne korta ner naglarna lite också så att de inte är så himla långa. En del var lite slitna, så det kändes som att det behövdes.
Angelica är superbra (jag har varit på massage och så hos henne förut också), så jag rekommenderar verkligen att gå till henne på behandlingar. Hon gav mig lite tips på vad jag kan göra hemma för att hålla materialet och lacket fräscht. Ska helt klart investera i lite dyrare lack också - för nu fattar jag vad skillnaden är ;)


"Nya" naglar

Sambon hämtade upp mig på Bergvik och sen kikade vi runt lite på Mio och EM-möbler. Mest för skoj skull. Syster har köpt ny soffa och då blir man ju lite sugen... Vi har funderat på det ett tag, men vi avvaktar fortfarande för i fall att vi springer på en lägenhet vi vill ha. Men titta kan man!

Åt en snabblunch på "Klaraviksgillen" på Strand. Där brukade vi äta när vi var små och mamma eller pappa var till frisören som ligger tvärs över gatan (Christers Salong som fortfarande ligger där). Samma foton på FBK hängde kvar på väggen inne på grillen - dock aningens blekare...
Tog en promenad i spåret och förbi affären innan vi lagade tacos till kvällen. Vi har faktiskt varit rätt duktiga med att komma igång med promenader igen.

Idag finns inga planer. Promenad om vädret håller i sig och att ha barnen en stund ikväll är väl det enda. Annars är dagen helt öppen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0