Nya skor

Nu ska jag försöka va nöjd med bloggdesignen ett tag. Samtidigt är det kul att leka med PhotoShop, så jag ska se om jag kan få till nån ny header till församlingens hemsida eller så.

Idag har vi varit ganska duktiga och städat undan i lägenheten. Skönt att få lite ordning. Nu är det bara en massa grejer som vi städat ur förrådet som ska till återvinningen, men det får vi ta nästa helg. Det är inte så bråttom - dom kommer nog stå kvar på vardagsrumsgolvet...

Vi tog även en promenad ner till stan och jag, som i förra inlägget skröt över min förmåga att spara den här månaden, köpte två par skor. Till mitt försvar vill jag säga att det var på Skopunkten och att ett par var på rea och bara kostade 99 kr.


99 kr


Inte 99 kr

Det andra paret (stövlarna) har konstiga metallringar som jag inte gillar, men det löser jag med avbitartången =) Man måste va kreativ. Sen tog vi bussen hem och lagade spagetti och köttfärssås (underskattad måltid). Toppade med kaffe och glass som eftermiddagsfika.

Magnus Uggla hade en skön teori om motion och mat/godis:

"Jag äter nog dubbla portioner till middag. Men det gör ingenting eftersom jag springer.
Sedan, efter middagen, när jag hänger framför tv:n, bullar jag upp med en massa godis. Det är choklad och sura remmar, och bilar. Jag äter jättemycket. Men det gör inget. Jag får äta godis. Eftersom jag springer."
magusuggla.nu

Jag springer inte, men den filosofin måste ju fungera på promenader också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0