Kryllar av poliser

Sitter o äter rädisor med salt. Godis =)

Tog en promenad runt Rud ikväll. Gick förbi syrrans nya hus/lägenhet. Riktigt mysigt område som kommer passa dom perfekt. Tänkte försöka komma igång med promenaderna igen. La ju ner träningen för att jag bara fick ont nu på slutet. Dessutom har jag gjort om min friskvård på jobbet till jobb eftersom jag måste hålla ordning på material till teori, handledarkurs, risketta och dyslexiteorin. Har ingen lust att göra allt på fritiden.

Försökte på med sambon ut, men han orkade inte och drog till med "jag har ju druckit vatten till maten idag".

Den här veckan har polisen utökade kontroller i hela Sverige. Främst hastighet och främst utanför skolor. Enligt en undersökning kör väldigt många för fort där och enligt samma undersökning är det föräldrarna till skolbarnen som gör det. Idag har det kryllat av polisbilar och polishelikoptrar (eller ja, det var väl bara en) i stan. Det är bra att dom visar sig. Det är även bra att dom gör kontroller, förstås, men just att man ser dom i trafiken gör att folk skärper upp sig lite.

Zappade förbi ett program på tv igår där en trollkarl/magiker/illusionist (whatever...) avslöjade trick. Typ hur dom tjusiga damerna sågas isär, hur dollarsedlar svävar fritt och sånt. Undrar hur mycket trollkarlen/magikern/illusionisten (whatever...) fått betalt för detta... Måste vara stora pengar med tanke på att om han skulle bli avslöjad har han alla sina trollerikompisar efter sig med sågar och svärd och korlekar i högsta hugg. Dessutom måste han ju ha nåt att leva på i framtiden eftersom han inte direkt bidrar till en ökad publik i sin egen bransch. Eller så är det just det han gör.
Är inte så förtjust i sånt där - om det inte är riktig fingerfärdighet det handlar om (typ Charlie Caper eller vad han från Talang 2009 heter). "Trolleri" där man lurar folk med tekniska hjälpmedel, ihåliga grejer osv tycker jag är rätt värdelöst. Därför har jag inga problem med de få avslöjanden jag råkade se. Dessutom uppenbart att en man skrivit manuset till speakern. Så uppenbart att jag slutade titta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0