Påssås

Riktig slappar- och innedag idag. Åkte ut o handlade lite, men annars har vi bara varit inne o hängt framför datorn o i soffan. Man behöver såna dagar ibland...

Fuskade lite med bearnaisesåsen till gårdagens middag. Är kass på att göra egen, men har hittat en från Blå Band som har smak av basilika. Helt okej för att vara påssås och basilikasmaken ger en liten extrakick. Så alla som är duktiga på att göra bearnaisesås - prova med basilika ;)



I natt kom det lite mer snö. Gör faktiskt ingenting. Fast det vore skönt om det förblev ett par minusgrader några dagar framöver så att det får ligga kvar ett tag. SEN kan det börja töa och helst på riktigt då! Längtar efter våren!
Snön och frosten lyckades ligga kvar på träden, det var istappar på taket och grannarnas ungar byggde snögubbar:

       

Ikväll är det Beck på TV4 - som vanligt en söndagkväll. Just den här har jag nog bara sett en gång och jag kommer inte ihåg så mycket av den, så jag får väl fortsätta hänga i soffan.

Skulle egentligen ha varit o firat min lillkusin idag, men hon hade inte kryat på sig tillräckligt, stackarn, så det får bli nån annan gång. Presenten får ligga här o vänta lite...
Nu ska jag lägga ut några traderaobjekt. Kanske köpa något också?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0