"Bakom varje papper finns en människa"

Började dagen med ett mycket effektivt möte på jobbet. Samtliga (alla tre...) ecodriving-lärare satt och drog upp riktlinjer för hur vi ska bedriva verksamheten. Behövs göras ibland så att vi jobbar lika och kan prata om hur vi ska lägga upp utbildning och så vidare. Ett riktigt bra möte där vi fick massor gjort!

Ikväll var pappa här och hjälpte till att köra bort sideboarden som syrran köpt till henne. Så nu försöker vi lista ut vart vi ska ha alla grejer som stod i den... Blev i alla fall väldigt mycket luftigare i vardagsrummet!

Fick äntligen tummen ur och bokade klipptid imorgon förmiddag. Klipper mig på Klippoteket och den här gången ska jag inte klippa mig hos min vanliga frisör eftersom hon inte hade passande tider. Dom har internetbokning, vilket är sååå smidigt. Klippningen är i alla fall behövlig. Mitt hår börjar trassla sig en massa och det är ett säkert tecken på att jag behöver besöka frisören...

Sitter o småkollar på Debatt på SVT. Handlar om Försäkringskassan. Dom är heeeelt otroliga... Visste ju det tidigare, men det blir så mycket tydligare när dom ansvariga inte ens kan svara på enkla frågor. "Jag kan inte kommentera enskilda fall" säger socialförsäkringsministern. I nästa andetag: "Vi har tillsatt en utredning". Kring vad? På vilket sätt? När blir den klar? Vem utreder? Inga svar... Maria Wetterstrand tycker att FK ska betala ränta och FK:s generaldirektör (eller vad hon kallas) kryper undan med "Jag var inte anställd på Försäkringskassan under 2008. Jag kan inte ta ansvar för...". Nä, ingen tar ansvar. Som vanligt. Man kan inte tillämpa kollektiv bestraffning för att några har fuskat. Dom måste tänka på det som den cancersjuka damen sa: "Bakom varje papper finns en människa". Det är fullt av tjafs och prat i programet, men när cancerdamen pratar är dom tysta. Förhoppningsvis skäms dom - ministern och direktörn, alltså.
Jag har personlig erfarenhet av FK och vet att man inte orkar tas med dom - speciellt inte när man mår dåligt. Tillslut valde jag att själv gå ner i arbetstid, eftersom jag inte fick vara sjukskriven 25%. Fel och helt sjukt då min läkare tyckte att jag absolut inte skulle jobba heltid, men enklaste lösningen.


"Bakom varje papper finns en människa"

Kommentarer
Postat av: Jennie

ja den där fk kan dra åt.. nåt hemskt ställe där dom får lida lite själva..



Behöver oxå klippa mig muttrar :-p

2009-02-20 @ 15:18:37
URL: http://flowie.blogg.se/
Postat av: Elin

de är helt sinnessjuka på fk!

2009-02-21 @ 11:24:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0