Taxar

Bregottreklam på TV. Kossor är bland dom finaste djur jag vet. Förutom katter, förstås... Jag gillar dessutom djur med långa öron, av någon mystisk anledning (känner dock inte till några såna kattraser...).
Taxar är också kul. Det brukar gå förbi en äldre herre med två taxar utanför jobbet. En långhårig och en som är mitt-i-mellanhårig. Skitsöta. En av dom fastnade i snön idag. Sjönk som en sten med sina korta ben i snödrivan. Såg komiskt ut. Jag fastnade nästan också i snön - med övningsbilen. Men med den starka Saaben tar man ju sig loss hur lätt som helst *ironi*.


Tax

På lördag åker en av mina jobbarkompisar till Thailand. Hon har drygat sig hela dagen om det - vi har drygat oss tillbaka så gott vi har kunnat. Hoppas hon får trevligt i alla fall. Vi ska försöka skrapa ihop så mycket jobb vi kan till henne, så att hon känner sig riktigt välkommen tillbaka om två veckor ;)

En intressant grej: På Uddeholm Tooling har samtliga anställda sänkt sin lön med 10% en viss tid framöver. På Volvo höjer man chefernas löner. Eh, va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0