Halvhjärtat?

Den här helgen har gått i kalasens tecken. Igår firade vi min goa systerson som fyllt 6 år. Han fick ett sånt där lek-och-lär-dataspel av oss och ett kort med sig själv på. Han är helt såld på spindelmannen så jag hade tagit ett foto på honom i sin snygga spindelmannendräkt till kortet:


På lördag kväll såg vi förstås melodifestivalen. Halvhjärtat, precis som förra gången. Det var väl inget bidrag som stack ut speciellt mycket och Petra Mede var inte ett dugg roligare än förra gången. Hon känns mest tafatt och rörig, tycker jag. Kanske, kanske skulle hon ha haft lite mer programledarerfarenhet innan man låter henne ta en relativt stor livesändning? Trots att jag tittar halvhjärtat har jag förstås åsikter ;)
Lili och Susie var åttiotal och har inte åldrats en dag (åtminstone inte musikmässigt). Markoolio var/är ganska löjlig och refrängen började lite som Lejonkungens. Cookies 'n Beans och Månsen stod väl för starkaste sånginsatsen. Amy Diamond måste slappna av i axlarna eller skaffa hals - kanske ska hon studsa lite mindre också. H.E.A.T får helt enkelt fundera på att plocka ner sina Europe-posters på väggarna hemma och skaffa en egen stil (klipp gärna sångaren också).

Idag har vi varit i Hällefors hos sambons föräldrar och ätit lunch. Massor av snö och kallt på riktigt =)  I eftermiddag ytterligare ett kalas. Lill-kusinen har fyllt 11 och är inte så liten längre. Hon fick scrapbooking grejer så att hon kan pyssla kort och sånt. Det är alltid väldigt trevligt både hos syster och hos farbror m. familj.

Och ikväll är det förstås Beck på TV4. Och vi tittar förstås...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0