Universums underdog

Fredagen var väldigt slö. Städade det jag inte orkade på torsdagen o grejade lite med scrap. Gjorde ett kort till Kevin som fyllt 6 år. Sen åkte jag till mamma o hämtade min symaskin (som väger bly...) innan jag åkte till Enter. Där spikade vi program för resten av våren och övade vår koordination. Upptäckte att min verkligen behövde övas. Tänk vilka enkla lekar man kan göra med bara en massa händer =) Alla oinvigda får fundera i ensamhet på vad detta kan innebära. Eller komma förbi o hälsa på oss valfri fredag ;) Kan tipsa om att vi gör semlor den 20:e...
Vi spelade nytt spel också. Kommer inte ihåg vad det hette, men Elin och jag var överens om att det nog inte var gjort för fredag eftermiddag/kväll. Alldeles tomt på hjärnkontoret då alla gått hem och tagit helg.

När jag kom hem hade älsklingen äntligen återvänt från GBG och jobb. Vi åt tacos och förundrades över att "På spåret" var så himla svårt och att Carl Jan G faktiskt får dansa vidare en fredag till. Hasse A åkte ut, vilket inte var helt överraskande. Orsakerna till att vi (eller jag i alla fall) håller lite extra på Carl Jan är tre till antalet:
1. Han är en skön person på sitt alldeles eget speciella sätt
2. Han har tydliga kopplingar till Hällefors med omnejd
3. Han är universums underdog i den här tävlingen. Lite Lasse Brandeby, fast intresserad

Idag har vi varit nere på stan en sväng. Shoppat present till kusin Lisa, som jag hoppas har kryat på sig, och fikat. Kollade runt lite efter en bra hylla till hallen - det är just nu det stora projektet hemma. En bra hylla att lägga ifrån sig mobil o sånt på med krokar för nycklar.

Nu står middagen i ugnen! Blir mysig lördagkväll hemma. Kanske lite melodifestival, fast jag känner mig anti-christer-björkman.

Kolla in VF - dom skriver om mitt jobb. Vi är första trafikskolan i Sverige med alkolås på mc. Vi har ju i alla bilar så det är väl inte så långt steg egentligen.
http://www.vf.se/Nyheter/Varmland/Forst-i-landet-med-alkolas-for-mc-090206.aspx

Kommentarer
Postat av: Jennie

såg artikeln om ditt jobb, va skojigt :-) vi syns imörrn :-)

2009-02-07 @ 20:46:07
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0