Han med hamstern

Sista "På Spåret" igår. Åtminstone för Oldsberg o Hellberg och därmed troligtvis för mig. Svårt att få ersättare till dom där två... Däremot kan ju comebacken på "Här är ditt liv" bli bra med rätt gäster. Kollade på "Skavlan" som började efter "På Spåret". Har sett det nån gång förut. Norsk programledare som gör talkshow för SVT med fyra gäster varje program. Igår: Oldsberg, Norges statsminister (Jens Stoltenberg, heter han väl?), Mona Sahlin och Carolina Klüft. Tycker att han är duktig på att intervjua, denna Skavlan, och det blir ganska kul då gästerna får utrymme att prata med varandra också.

Idag blev äntligen hyllan i hallen klar. Vi byggde ihop det sista (läs: skruvade i två krokar) och skruvade upp den. Blev riktigt bra. Min älskade lilla giraff fick ju förstås följa med från nyckelskåpet som hängde där förut till den nya hyllkanten. Där sitter han så stadigt på en bit häftmassa... Ska fota sen.

Jag har fortfarande mobilångest titt som tätt. Har suttit o lekt med sambons jobb-nokia och det går helt enkelt inte att förneka: Nokias kalender ÄR oslagbart bäst. Skulle ju faktiskt vara ganska skönt att kunna använda mobilen som kalender också. Funderar allvarligt på att byta märke igen - även om jag vet att jag kommer få äta upp min tidigare anti-nokia-attityd flera gånger om.
Kollade in på Telenor butiken idag igen (den med gamarna - se tidigare inlägg), då jag tyckte att alla säljarna såg upptagna ut. Icke. Det måste ha stått nån och tryckt i ett hörn eller så, för vi blev anfallna direkt vi klev över tröskeln. Ingår det i deras arbetsbeskrivning att gama eller är det till och med ett intagningskrav? Förstår dom inte att dom förlorar kunder med den tekniken?

Ikväll melodifestival. Jag antar att jag kommer kolla. Kanske till och med ha åsikter ;) Speciellt om BWO som jag absolut inte förstår mig på. Han med hamstern under näsan är extra svår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0