Spån

Torsdag var en lång dag på jobbet. Jobbade över till kl 20... Måste dock säga att vi var ganska effektiva där på kvällskvisten. Vi planerade in första riskettankurserna, drog upp lite riktlinjer och gjorde en rätt okej informationsfolder. Hoppas dom andra tycker att den funkar också.

Idag har mamma och jag haft en hel dag för oss själva. Vi lämnade plasma tillsammans på förmiddagen och shoppade runt på stan ända till tresnåret. Helt underbart väder har det varit också! Köpte en gullig och lite annorlunda jeanskjol och två toppar på H&M. En på mama-avdelningen, faktiskt (finns jättemycket fint där som "icke-gravida" också kan använda). Ska sy om den lite, lite på min ny-gamla fina symaskin.

Blev så fruktansvärt irriterad på försäljare idag (också). Tänkte kolla lite på mobiler på Telenorbutiken. Dom har sina demomobiler igång så att man kan knappa på dom och kolla menyer och så. MEN man får inte vara ifred. Dom flyger på en som gamar där inne och ska sälja. Till och med när man tydligt säger att man bara kikar lite. Det där tjänar dom inte på. Jag menar, när jag har bestämt mig för att köpa ny mobil så är det ju inte dit jag går när dom beter sig så. Åsså är det såna där unga gröna nybörjarkillar som ska stajla och inte kan nåt heller. Fruktansvärt irriterande!
Dessutom säljer dom inte när dom får chansen! Jag sa att jag vill ha SonyEricsson, men att jag inte gillar deras kalender utan tycker att just den är bättre hos Nokia. Världens chans för honom att visa typ Xperia eller nån annan SE-modell som är windowsbaserad (och som jag ändå inte tänker köpa...). Nä, då skulle han sälja på mig abonnemang istället. Vilket spån...

Förresten tycker jag att dom som läser det här och inte än har börjat lämna blod/plasma ska göra det. Det behövs verkligen fler givare och det tar inte så lång tid och gör inte speciellt ont (oftast inte alls). Jag ger plasma och det får jag göra max var fjortonde dag (om man ger blod så får man göra det max tre gånger per år om man är kvinna och 4 gånger per år om man är man). Anledningen till att man kan ge plasma så ofta är att de bara tar just plasman. De röda blodkropparna får man tillbaka. Plasma används bl a till att framställa läkemedel och vid behandling av brännskador. Läs mer på: geblod.nu

Ikväll blir det hemmagjord pizza och tv-soffan. Imorgon ska vi gratta syrrans busunge som fyllt 6 år. Ska bli kul =) Ser fram emot att träffa syster o hennes familj!

Kommentarer
Postat av: Birgit

En jätte trevlig fredag tillsammans med dig Anna.

Kram!

2009-02-16 @ 18:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0