En flaska vin och beröm

Ibland har jag en rätt kulig chef. Idag hade vi månadsmöte på jobbet mitt på bordet står en systemkasse med flaska i. Lite tjusigt ihopknuten också, så att handtagen på den klassiska kassen bildar en rosettliknande, eh... sak...
Till saken hör att vi har gymkort via jobbet på KMTI där vi med varierande engagemang och resultat tränar eller vad det kallas. Chefen tittar på mig och säger: " Jag är väldigt imponerad av dig". Jag sneglar lite över axeln utifall att det skulle va nån bakom mig som han pratar med och sen börjar tankarna snurra (för så funkar min hjärna); Vad har jag gjort (för fel)? Vad har jag glömt? Försöker tänka igenom dom senaste 19 veckorna...
Det visar sig i alla fall att jag varit flest gånger på KMTI av alla oss med kort och för det får jag en flaska vin. Trevligt =) Han får såna där idéer ibland, chefen. Vet inte hur han tänkte med vinflaskan o träning o så, men jag blev glad. Det är kul att få uppskattning, ju. Dessutom fick jag beröm för ecodrivingen!

Ikväll har jag varit hos Göran o Mia på kretsval. För alla er som inte vet vad det är - sorry, men här och nu får ni ingen förklaring. Det är en låååång historia och vill ni veta så skriver jag ihop en sammanfattning på 3-4 A4 och mailar som PDF. Skulle ha varit hos pappa, men han blev krasslig. Trevligt var det och just dom där valen det handlar om är ju inte så blodiga. Avklarade på 13 friska minuter o sen pratar vi skit o fikar.

Sitter med operativsystemskivan bredvid mig och lurar på om jag ska göra en ominstallation på min dator nu (måste göras...). Kanske ska vänta lite. Måste ha den imorgon och börjar jag nu blir det utan tvekan nåt tok så att den arbetsvägrar då.

Uggla har börjat blogga igen. Han skriver roligt. Följde hans blogg JÄMT när han bloggade för Aftonbladet eller vad det var. Nu har han börjat i egen regi igen: www.magnusuggla.se

Kommentarer
Postat av: Åsa

Tjenare.



Kul att läsa din blogg !!! Man är ju lite nyfiken på vad alla har för sig... det har ju gått ett tag sedan man gick ut där uppe i Örebro.



Skulle ju vara kul att träffa alla igen... Undrar fall alla är i branchen ??



Hoppas att allt är bra med dig !!! Här nere i skåne är allt perfekt förutom att jag skulle vilja beställa en ny chef... hihi



Kram Åsa

2009-01-14 @ 21:47:49
URL: http://litedansk.blogspot.com
Postat av: Åsa

Tjenare.



Kul att läsa din blogg !!! Man är ju lite nyfiken på vad alla har för sig... det har ju gått ett tag sedan man gick ut där uppe i Örebro.



Skulle ju vara kul att träffa alla igen... Undrar fall alla är i branchen ??



Hoppas att allt är bra med dig !!! Här nere i skåne är allt perfekt förutom att jag skulle vilja beställa en ny chef... hihi



Kram Åsa

2009-01-14 @ 21:48:43
URL: http://litedansk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0