Mycket gott

Idag är en historisk dag. Obama tar över USA. Från Bush... Kan inte va lätt.
Tror i alla fall att han kommer göra mycket gott, denne nye president. TVn står på i bakgrunden och alldeles nyss svors presidenteden och presidenten höll sitt första tal. Stort. Och lite sådär president-högtravande-halvskrikande-amerikanskt som det ska va over there. Lite pingstkyrkopredikan på nåt sätt... Men stort.

Ganska lugnt på jobbet idag (våran lågsäsong nu...), så jag hann med att jobba undan lite dyslexipapper och maila med lite branschfolk. Skönt! Försöker hjälpa en kollega med projektarbete också. Vet inte hur mycket hjälp jag är, men jag försöker i alla fall ;)

Imorgon kommer målaren (sa ju att det inte skulle bli förrän den här veckan...) så nu råder stort kaos i vår lägenhet. Halva vardagsrummet står i köket och hela hallen i sovrummet. Nästan alla gardiner hänger på samma gardinstång (i köket) och det finns grejer staplade i tvivelaktikt stadiga högar snudd på överallt. Kl 07.00 i morgon bitti börjar han greja och ska va klar på torsdag. Ska bli så skönt med nya tapeter!

    
Fullt                                        Tomt

Hittade för ett tag sedan Hannah Graafs blogg. Har väl som så många andra haft aningens förutfattade meningar om systrarna Graaf, men för nåt år sedan köpte jag Magdalenas bok och den var jättebra. Efter att ha läst den och nu börjat kika på Hannahs blogg har jag ändrat uppfattning. Det där är vassa tjejer. Hannahs blogg blir man glad av att läsa.

Börjat om på GW-böckerna igen i brist på intressanta författare jag inte läst. Just nu: Grisfesten.

Brudarna på jobbet får en speciell hälsning i detta inlägg =)

Kommentarer
Postat av: Elin

jag måste få komma och hälsa på sen när det blir klart! Har ju inte ens vart hos er.

2009-01-20 @ 21:22:30
Postat av: Jennie

Åh va spännande med nya tapeter, kommer över till helgen o kikar då ;-) kram!!!

2009-01-20 @ 22:37:52
URL: http://flowie.blogg.se/
Postat av: Annelie och Marie

Tjenixen bruden :-)

Hallen kommer att bli super med den röda tapeten!

Hoppas du haft en bra dag på kursen, hälsningar från dina brudar på jobbet ;-)

2009-01-21 @ 13:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0