"Knäppa Katten Knut"

Det blev en innedag idag. Nacken har inte varit på sitt mest strålande humör idag o det har tjutit lite i mina mupp-tinnitus-öron. Tycker ändå att det har hållt sig skapligt ganska länge. Har väl mest berott på att man inte har suttit i övningsbil hela dagarna på länge och att man sluppit jobbstressen som påverkar så himla mycket. Har nog sovit lite risigt i natt, så jag skyller dagens nackkrångel på det, tror jag.

I morse vaknade jag med en katt i huvudet. Han hette "Knäppa Katten Knut". Vet inte hur han kom dit... Kanske är han inspirerad av Emmas lite halvskumma, men oerhört gosiga katt "Wilmer" (som från början av misstag var en Wilma)? Kanske vill han blir berättad om? Men det finns ingen berättelse - bara en katt. Man drömmer konstigt ibland.

Pysslade lite med mitt Brudpar-album, från det ena till det andra. Har satt in alla tackkort från folk som gift sig i ett album istället för att dom bara ligger i en låda. Emma o Magnus kort ser till exempel ut så här:



Passade på att göra små lappar till korten jag gör själv som jag kan sätta typ på baksidan eller nåt. Det är ju lite kul att det står vem som gjort det.



Märkte att jag skulle behöva köpa lite mer enfärgade papper. Har nästan bara udda färger kvar - tokgrön, extremgul, tråkgrå och sånt. Får väl göra ett udda kort helt enkelt...

Målar'n va här idag o mätte vardagsrum o hall. Kanske kommer han nästa vecka o tapetserar (kanske snarare veckan efter. Det är min gissning...) Sen har jag faktiskt hunnit med att baka lite bullar också. Sånt man får passa på att göra nu när man är lite långledig.



Nu ska jag hugga in på ovanstående bild, tror jag. Eller så är jag duktig och äter några mackor först. Nej.

Kommentarer
Postat av: VeronikaP

Vad kul att hitta dig bloggandes!! Ska spara din länk och komma tillbaka!



Såg att du har länkat till en YouTube-film lite längre ner. Det går enkelt att lägga in själva filmen direkt i ett inlägg också. Om man vill.

2009-01-07 @ 22:09:02
URL: http://veronikap.blogg.se/
Postat av: Skaparstigen

Hej!

Så roligt att hitta hit, och att du hittade till mig! Bra med Lena-Maria som medlare.



Goda bullarna ser ut!



Kram

2009-01-07 @ 23:06:15
URL: http://skaparstigen.blogspot.com
Postat av: Skaparstigen

Hej!

Så roligt att hitta hit, och att du hittade till mig! Bra med Lena-Maria som medlare.



Goda bullarna ser ut!



Kram

2009-01-07 @ 23:09:13
URL: http://skaparstigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0