Kaffe

Jag har varit en riktigt kaffejunkie idag. Eller snarare halva den här veckan. Kurs på Scandic innebär ju mat och kaffe i nästan lika stor utsträckning som utbildning. Massor av godsaker brukar det också finnas (företrädesvis till kaffet, då) och man måste ju smaka på allt. Kanske inte morotsstavarna och frukten, men absolut kladdkakan, äppelpajen, minibakelserna och dom små plättarna som ju är så små att dom inte kan spela någon roll.

Idag åkte vi ut till pappa och drack kaffe på väg till Örebro. Väl i Örebro åkte vi till Netonnet och köpte ny TV. Platt och 42"  - så alla som tänkt skänka oss en sådan efter vädjan i tidigare inlägg behöver inte längre känna någon press.
Skönt att bli av med våran klump (som för övrigt pappa spontanköpte av oss).
Efter TV-shoppandet åkte vi till en kompis och drack kaffe och sen ner till stan och käkade på The Planet. Där var det förstås kaffe på maten. The Planet (eller PizzaPlaneten, som jag hade för mig den hette) är som Pizza Hut ungefär och där hängde vi med regelbundenhet när jag bodde i Örebro. Vårt andra stamställe var ett café på Norr där vi alltid drack varm choklad på hösten / vintern.

Nu ligger det kartonger och grejer överallt i lägenhen. Tjock-TVn står på golvet och ser tung ut. Vår tegelstens-tvbänk har vi plockat isär och ersatt med sideboarden. Får se om vi kan få ihop tegelstenarna till ett vinställ av något slag istället.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Tjenare...



Man kan ju fundera på om fiket på norr nästan gick i konkurs när vi slutade på utbildningen.... Det var ju standard ett par gånger i veckan... MINST !!! hihi



Jag kan också komma ihåg att det hette Pizza planeten å inte The Planet... men men. Hoppas det var desamma å att det smakade...



Fasiken vad skönt det var å plugga !!! Kan känna att jag saknar det lite. Å det är inte utan man är lite nyfiken på vad alla i klassen gör nu...



Näää... dax å sova !! Höres !!!



/ Åsa

2009-01-26 @ 00:17:09
URL: http://litedansk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0