Världens mysigaste

Igår var sambon o spelade golf igen, så mamma och jag bestämde oss för att hälsa på farmor en sväng tillsammans med en av mina fastrar. Ringde till farmor på förmiddagen för att kolla om hon var hemma (hon är 86, men är rätt pigg, så man vet aldrig om hon har åkt på bussresa eller kafferep eller liknande...). Jodå, hon var hemma och vi var så välkomna (det är man alltid hos farmor!), men vi behövde absolut inte ta med oss något.
Åkte ut till mamma vid tolvtiden och åt lunch hos henne - torsk med äggsås och potatis *mums*. Sen hann vi ta en liten promenad på byn innan vi åkte till farmor (vi tog med oss lite choklad till henne i alla fall...). Vår "gamla" muppkatt Timon (som bor hos pappa) kom förbi och hälsade. Han var på goshumör, så det var ett evigt klappande...

           
Timon var nyfiken på mobilen, sen låg han utslagen i skuggan

Farmor hade som vanligt masssssor av fikabröd (och tårta), trots att hon säger att hon inte har så mycket att bjuda på ;) Vi blev kvar drygt fyra timmar och satt och pratade om allt möjligt på hennes altan. Jag har världens mysigaste farmor!
Försökte förklara det här med blogg för henne, men jag vet inte om jag lyckades. Har bett pappa visa henne nån gång....


Mysfika hos farmor

Kom hem vid niotiden och gjorde lite te och mackor (man orkar ju inte äta så mycket middag när man fikat på massor av kakor och tårta). Kollade på nån halvdålig film och sen förstås på Seinfeld.

Idag har vi varit en kortis på Bergvik och handlat lite mat (på Willys förstås - bäst jag är tydlig så att inte syrrans sambo får spader...). Köpte en stooor vit tröja på Lindex som blir perfekt till sommar- och höstkvällar. Har shoppat dåligt under sommaren :/ Ska försöka ta igen det snarast. Sen åkte vi hem och åt lunch. Försöker köra en lite nyttig linje ibland, så idag såg lunchen ut så här:


Sommarmat

Norpade kanske ett par av sambons pommes också....
Ikväll tänkte vi åka ner till stan och kolla motorcyklar o dyl vid Slussvakten. Sen försöker vi väl hitta nån uteservering med god mat.

Har förresten glömt att visa den sköna kuvertväskan jag köpte i Halmstad. Finns säkert här snart också (Vila eller VeroModa), men än har jag inte sett till den. Fastnade för färgen.


Fanns i grått också, tror jag.

Kommentarer
Postat av: Elin

ja det där med fika hos farmödrar, jag brukar säga i förväg: inte så mycke nu farmor, lite kex kanske. Varpå hon kontrar att nej jag har inte så mycke ändå. Så slutar det ändå på fem sorters kakor och bulle.... men ta mer nu!

2009-07-16 @ 22:12:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0