Jesus och Fylking i EU?

Av någon anledning kom jag precis att tänka på Svingelskogen. Nån som minns? Julle Mullvad, Smartur Räv, Älgen och förstås Gnutte Grävling (som spelades av Väses stolthet Bertil Engh). Det var barnunderhållning, det! Googlade lite och hittade Svingelskogens egen sajt... Fräckt.

Idag har det varit extremkaos (=student) i Karlstad. Det innebär att det är skitsvårt att jobba. Vart man än åker så hamnar man bakom nån lastbil med hysteriska ungar på flaket eller nån cab med studsande, halvfulla brudar. Har försökt att hålla mig i utkanterna av stan på alla lektioner och till och med i en annan kommun (Skoghall), men lik förbannat hamnar man i kö... Ska ta ledigt nästa års studentdag.

Annars är det förstås kul med studenten. Glada människor, kammade ungdomar (kände knappt igen mina elever idag, för dom va så stajlade...) och uppklädda släktingar. Till och med våra orangea stadsbussar hade flaggor idag =) När studenterna på flaken upptäcker att dom har en övningsbil bakom sig / bredvid sig tycker dom det är helt fantastiskt kul och börjar skrika och vinka allt dom förmår. Vi vinkar artigt tillbaka... Hoppas alla ungdomar har roligt ikväll och är rädda om sig själva och andra.

    
Orange buss...                   ... med matchande lastbil

På Mix Megapol rapporterade dom idag att Jesus fick fyra personröster i EU-valet. Gert Fylking fick en. Jan Bylund, som är omvärldsanalytiker på Rix Morgonzoo, sa att han kände sig lite förvirrad av alla valaffischer på stan. Han var rädd att han hade röstat på Gina Tricot.

Imorgon bär det av till Stockholm för att hälsa på sambons brorsa och hans familj. Ska bli kul =) Nackdelen är att jag inte kan spana in Elin som ska springa stadsloppet... Det gnager mig. Jag har förstått att Elin inte tar det så hårt, så jag ska försöka släppa det. Lycka till i alla fall, vännen!

Kommentarer
Postat av: Elin

Nej jag tror att jag ska klara det ändå... kanske?

2009-06-11 @ 21:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0