Kyrkan blir bostad

Igår hade vi sista gudstjänsten i Hedetångens Missionshus. Det blev en jättebra gudstjänst med mycket folk som avslutades med kaffe och tårta. Pastorn (som är från Danmark) började gudstjänsten med att säga "Jag lovade min fru att inte nämna fotbollsmatchen igår... Så det gör jag inte."  Ja, ja...



Att sälja Hedetångens Missionshus känns jättebra, men självklart är det lite konstigt också - det är ju Hedetången som har varit "min" kyrka av de fyra vi har har. Den som är närmast mitt barndomshem.  Dom som har köpt missionshuset var med på gudstjänsten och verkar jättetrevliga. Det är häftigt att det blir bostad och det lät som om dom har riktigt fina planer för huset! Känns kul att det faktiskt kommer lysa i fönstren där när man åker förbi framöver =)

Jag läääängtar verkligen efter semester (kanske har nämnt det förut...). Det är så välbehövligt! Vi har inga stora planer för semestern i år. Börjar med att åka till Orust ett par dagar eftersom sambon spelar golftävling där och sen har vi väl tänkt att ta ett par småturer. Kanske neråt Helsingborg där pappa och hans familj ska tillbringa en del av sin semester. Vi får se...

Kollar på en fantastisk dokumentär om autistiska tvillingar på 5:an. Dom är som Rainman, båda två. Helsköna och med ett helt otroligt minne. Dom har snöat in lite på Dick Clark, men en idol måste man ju få ha ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0