Frigående... eh... vaddå?

Vi har haft en supertrevlig helg i Stockholm. Allt har varit jättebra, förutom vädret. Regn. Hela tiden. Åkte i fredags vid lunch ungefär för att hälsa på sambons bror och hans familj. Det började redan då. Tror det var uppehåll max en halvtimme på resan dit. Sen slutade det inte regna förrän vi kom hem och var ca en timme från Karlstad... Okej, då. Det var lite uppehåll (och med det menar jag att det bara duggade) på lördag förmiddag när vi var på stan en sväng.
Var nere i Hötorgshallen o kikade. Har faktiskt inte varit nere där förut.

     
Mys-shopping                      Ägg

Hittade frigående ägg. Hm... Jag som alltid trott att det är hönsen som är frigående...

Bodde i Solna på hotellet som ligger mitt i köpcentret. Jättebra hotell som vi bott på förut och det gör inte saken så himla mycket sämre då det är omgivet av shopping. Mystiska badrumsdörrar, dock:


Alien-dörr

På lördag kväll var vi och åt "släktmiddag" på Källaren Movitz i Gamla Stan. Jättegod mat och underbar miljö med valv - riktig källarkänsla. Tog tunnelbanan för att slippa krångla med parkering. Hur många gånger man än åkt tunnelbana i Stockholm slutar man ändå inte att förvånas över hur långt under marken man faktiskt är.


Stairway to heaven?

Ja, det regnade ju som sagt hela helgen... Söndag åkte vi till Täby där sambons brorsa bor - fikade hos dom och kikade lite i Täby centrum. Där finns min favvoaffär från London, Accessorize, men tyvärr var den ganska liten och hade långt ifrån londonutbudet. Finns en till inne i Stockholm, så jag får kika där när vi åker nästa gång. I Täby har delar av invånarna en annan syn på parkering än här. Om jag får gissa så är det väl en man mellan 18 och 24 år. Se nedan:


Parkering i Täby

På vägen hem mötte vi en mopedist i knallorange hjälm. Miljöskadade som vi är började vi spåna i att det skulle va guld om alla motorcyklister hade fluorescerande gul hjälm. Då skulle vi synas bra och slippa bilister som åker ut mitt framför oss i korsningar osv. Eventuellt skulle en sådan bestämmelse få ett svalt mottagande av klubbar som HA och Bandidos. Inte deras stil, liksom.

Idag när jag kom till jobbet var vi lite kort på bilar. Min kärra står nämligen på verkstaden eftersom den blev påsprungen av ett rådjur i fredags. Rakt i sidan. Tur att en av lärarna har mc-lektioner så jag kan ha hans bil. Förhoppningsvis är min bil tillbaka på onsdag/torsdag med ny framskärm och kofångare. Rådjuret är i rådjurshimlen :(

Vill förresten tillägga att min sambo shoppade mer än vad jag gjorde i storstan. Han tycker inte jag ska skriva det med motiveringen att ingen kommer att tro på mig. Men det är sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0