Tänder

Fredag - äntligen! Det har varit en hård vecka...

Idag har vi varit i Filipstad / Hällefors och firat min sambos föräldrars 50-åriga bröllopsdag (som egentligen är imorgon). Vi åt lunch på Hennickehammars Herrgård i Filipstad. Supergod mat - buffé med bland annat sotad lax, fläskytterfilé, ugnsbakad mandelpotatis och rotfruktsgratäng. OCH chokladmousse =) 
Hennickehammars Herrgård brukar normalt vara ett bra ställe att kändisspotta på. Har ju jobbat i F-stad och vägen upp till herrgården är en klassisk vänstersväng-på-landsväg, så där har jag varit uppe och vänt ett otal gånger med diverse känt folk springande på parkeringen. Kändisar av alla kategorier åker tydligen dit för att det är lugnt och dom får va i fred. Men idag var det inte ett enda känt ansikte där...  Har ätit där några gånger tidigare också och det har alltid varit väldigt god mat, så jag rekommenderar verkligen folk att åka dit nån gång.
Sen åkte vi "hem" till Hällefors och åt tårta och läste gamla bröllopstelegram med alla möjliga fyndiga texter. Jättemysigt =)

Jag har ont i munnen - tror att jag håller på att få tänder. Visdomständer... Normalt får man dom mellan typ 18 och 25, men jag är tydligen aningens sen... Jag tror att jag känner en tand, till och med. Hoppas, hoppas att dom får plats om dom dyker upp. Jag VILL INTE dra ut dom. Är inte så bekväm hos tandläkeren och jag har haft ganska skönt flyt hittills eftersom jag inte har haft något hål. Gjorde en liten del av min praktik hos den tandläkare jag nu går hos, så jag har varit med och gjort rätt mycket läskiga grejer. Men jag är glad om han inte behöver göra nåt i min mun. Jag tycker det är lagom att gå till tandhyginisten vartannat år och kolla läget.

Nu är det "Så ska det låta" och jag ska spöa skiten ur min sambo i intro-tävlingen.

Kommentarer
Postat av: Jennie

mysig dag ni haft :-)

hoppas det gick bra att spöa J ;-)

kram!!

2009-03-13 @ 23:26:44
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0