Våfflor o trasiga glas

Ja, den där städningen av förrådet som jag oaktsamt nog nämnde tidigare blev inte av. Min sambo pajade ryggen
*tycka synd om*. MEN vi har hunnit tvätta en massa. Alltid nåt. Sen finns det ju nåt att göra nästa helg också ;)

Jag är sååå trött på min j*vla nacke. Man vänjer sig ju vid det mesta. Ha ont och bli yr och va trött och så. Men ett problem är min vänsterarm och hand. Ligger ju några nerver ikläm på nåt sätt och det gör att vänster arm och hand ibland domar bort eller gör superont. Det är inte heller alltid jag känner hur hårt jag håller i saker. Idag gick det ett glas igen. Tyvärr inte ett fult... Skulle torka ett av vinglasen och höll tydligen liiiite hårdare än jag trodde så det sprack. Skar mig i handen på ett par ställen. Man vänjer sig väl vid det också kanske, men jag ska försöka hålla mig till dom glasen jag vill bli av med i fortsättningen :/

Grejar fortfarande med min muppdator. Fast nu är det inte själva datorn som är mupp utan programmen och speciellt ett; Frontpage. Jag som är hobby-webbside-skapare använder mig fortfarande nybörjarprogrammet Frontpage och nu har det fått för sig att inte fungera som det ska. Måste får ordning på det... Skulle helst vilja använda Dreamweaver, men jag har inte riktigt tålamod att lära mig det. Skulle behöva gå nån liten komma-igång-kurs eller ha nån som kan coacha mig lite sådär i början (frivilliga får gärna anmäla sig snarast). Sen kan jag gärna greja själv och lura ut fler funktioner. Det är just det där med att orka börja med ett nytt program som tar emot.

På eftermidddagen var vi hos mamma o åt våfflor. Mumsigt! Det var så längesen vi sågs, så det var jättemysigt att träffas.
Hon o syrran hade varit på stan för några dagar sen. På Myrorna hade dom hittat glas som vi hade hemma när vi var små! Tre stycken, så nu har mamma, syrran o jag varsitt. Dom är såååå söta. Jag måste jaga runt på secondhand-affärerna i stan som en galning nu, för jag skulle vilja ha ett helt gäng så att man kan använda dom till vardags.


Suddig nostalgi...

Det där vårvädret vi har haft ett par dagar tog en onödig vändning idag. Snö...

Kommentarer
Postat av: Jennie

Läskigt det där med din arm o hand :-(



Visst är dom söta glasen, skulle oxå vilja ha ett helt gäng o använda :-)



kram!!

2009-03-23 @ 09:21:07
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0