Gå och se den på studs!

"Män som hatar kvinnor" var precis som jag trodde att den skulle vara. Riktigt bra! Jag kan va lite halvkänslig mot filmer som baseras på böcker som jag läst (fast jag vet att man måste hålla isär film o bok), men det kändes som att filmen var gjord för oss som läst böckerna. Alla karaktärer hade fått precis dom skådisarna som passade. Noomi Rapace var grym som Lisbeth Salander och Micke Nyqvist är ju alltid bra. Peter Andersson var helt rätt som Bjurman och trots att Peter Haber knappt kan kopplas till något annat än Beck och Sunes pappa, så blev hans roll som Martin Vanger också väldigt trovärdig. Gå och se den på studs, alla! Dock inte i Filmstadens salong "Royal" i Karlstad, för biostolarna där är superdåliga...



Innan bion var vi och åt på Restaurang Alfie tillsammans med syrran o hennes sambo (som för övrigt var med på bion också). Jättemysigt! Det lär vi ju göra fler gånger =)

Idag är det slappsöndag, som så många andra söndagar. Var ute och vände hos pappa för att låna hans projektor till imorgon när jag ska ha lite teorilektion med mc-klubben. Vi hann ta en kortfika innan han skulle ut o ta hand om kossorna. Pappas frus barn hade byggt snögubbar på tomten. Jag gillade den här, för den syns så bra:


Tydlig snögubbe

Nu ska jag slipa det sista på PowerPointen till imorgon och kanske jobba lite. Orkar jag så ska jag snabbspola igenom Melodifestivalen som vi spelat in. Har hört att ett av bidragen ska va snudd på snott. Åtminstone i refrängen.

Kommentarer
Postat av: Elin

vilket nummer har royal? Bion går i feman och åttan (åttan är en stor salong och feman en liten) tänkte gå på söndag nämligen!

2009-03-04 @ 18:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0