Till salu... Ö?

Det har på sista tiden blivit trendigt med ö-försäljning. För ett tag sedan vad Island till salu (undar hur många seriösa spekulanter det fanns...) och nu kan man köpa en halv ö i Danmark. 11,5 miljoner danska kronor och byggnad ingår. Rena kapet.
Själva lurar vi på att köpa lägenhet när rätt tillfälle uppenbarar sig. Väntar lite med ö tills priserna går ner...

Igår hände nåt intressant. Jag testade att skänka pengar till Rädda Mammorna på en av de bloggar jag läser (såg att någon gjort samma sak på min blogg - ett utmärkt initiativ!). Blev ingen jättehög summa, för jag ville först testa att skänka med hjälp av kort (har inte provat det förut). En halvtimme senare ringer det en kille från Länsförsäkringar Bank som är min Bank of Choice och sa: "Hej, vi har sett att det skett en överföring till Röda Korset från ditt Mastercard och vi vill kolla att det verkligen är du som har gjort den". Han berättade att folk som skimmar kort ofta skänker mindre summor (10-50 kr) till typ Röda Korset / Rädda Barnen / Unicef för att se att uppgifterna stämmer och att kortet fungerar innan dom börjar plocka in pengarna till sitt eget konto. Har hört talas om det där på Efterlyst, tror jag. Jag har hela tiden varit väldigt nöjd med min bank, men nu blev jag riktigt imponerad av säkerheten. När jag hade sagt att det var ett en okej överföring släppte de spärren och pengarna gick iväg. Länsförsäkringar Bank är en ganska liten bank jämfört med Swedbank o dom andra, men jag tycker det är bra. Det blir lite personligare när man väl har ärende till kontoret och man känner sig lite mer betydelsefull som kund där. Nu kan jag släppa iväg lite mer pengar till mammorna =) Gör det du också, om du har möjlighet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0