"Vraket"

Igår hade jag lite slappdag. Satt i solen en stund på förmiddagen och njöt. Sen kom en kompis från Örebro och vi åt lunch på balkongen innan han o sambon drog till golfbanan. Jag blev ensam kvar hemma och satt större delen av eftermiddagen vid datorn. Är en del att greja med inför 150-års firandet och så har jag introduktionskurser i maj/juni på jobbet och det måste fixas lite inför det. 

På kvällen gick vi till Harry's och käkade. Testade deras hamburgare med cheddarcréme och den var supergod. Jag gillar Harry´s. Det är pubkänsla där och det är ganska få ställen i den här stan där man kan få det. Bishops möjligtvis, men då ska man ha lite tur och gå dit när det inte är så mycket folk där (annars är det mest desperata medelålders singlar där, känns det som. Därav öknamnen "Vraket" och "Jurasic Park"...). Igår var det lagom. Drack engelsk cider (som är mycket bättre än sötsliskig vanlig) och pratade om allt och inget. Bland annat om vilket som är mest kultur - fotboll eller hockey. Vet inte om vi kom fram till några större och djupa resultat. Tog taxi hem. Chauffören var jättehemlig och sa inte ett ord. Dåliga placeringar hade han också...

Den engelska cidern och allt trevlig prat gjorde att vi sov lite längre idag. När vi slappat klart i soffan åkte vi till Bergvik och brände pengar. Massor. Åtminstone jag. Fast det blev inte så mycket saker. Köpte skor på Ecco och bara där sticker det ju iväg. Gympaskor sommarstajl, kan man säga. Jättesköna! Behöver nåt bra att gå i så att inte ryggen tar för mycket stryk - det gör den på annat sätt istället.



Köpte ansiktskrämer och rengöringsgelé på Apoteket. Deras serie "Vera" ska vara bra, sägs det, så jag tänkte prova. Inte så billigt, kanske (inte jättedyrt heller), men just nu fick man rengöringsgelén på köpet.
Hittade dessutom en klänning på Kapp Ahl (där jag aaaldrig hittar kläder annars) och det var väl det billigaste jag köpte ;)

    

Kommentarer
Postat av: Jennie

snygga skor :-)

synd att den där solen försvann..



kram

2009-05-03 @ 18:49:22
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0