Rånare i gult?

Insåg vid nio-snåret igår att Efterlyst är slut för säsongen. Insåg ungefär samtidigt att tradera-auktionerna inte gör mig rik. Däremot gör de att det får plats nya grejer i garderoben!
Skulle hänga kvar på jobbet idag när jag slutat i väntan på sambon som jag skulle hämta vid tåget. Dom planerna ändrades och jag tog en sväng på stan istället. Spanade lite efter present till syster som vi ska fira på lördag. Kanske hittade en mysig...
Just nu får man akta sig för ungdomar med gröna jackor på Drottninggatan. Dom kommer från ett av alla jobbiga mobilföretag och hoppar på en med "Hej, hur är läget?" som om dom har känt en hela livet. Patetiskt. Dom ger sig inte heller. Fattar inte när man säger att man inte är intresserad av vad dom än har att sälja. Fräste till den sista att jag inte ville prata med honom.

Idag har min kollega suttit på motorcykel hela dagen. Ser ut lite som en rånare när han tar av sig hjälmen om man tänker bort den gula jackan (sällan rånarnas första val av färg, om jag förstått saken rätt).


Spooky...

Styrelsemöte i församlingen ikväll. Det är mycket nu med 150-årsfirandet - hoppas allt går som det ska. Måste försöka sätta mig i helgen och greja med lite inför VäseMârten. Upptäckte när jag åkte till kyrkan att mitt samtal till kommunen (där jag i efterhand kan säga att jag nog lät ganska bestämd på rösten) gett resultat. Vägen till Betania är nu skrapad.

Min nacke är inne i en trotsig fas. Uppkäftig och jobbig. Ont, ont, ont. Fast innan denna trotsperiod har jag haft ett par ganska bra veckor och jag är glad för dom - hoppas dom återvänder snart! Det är åtminstone skönt att det är vår och varmare. Det blir alltid lättare med värken då.

Jag vill ha katt.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Insåg vid nio-snåret igår att Efterlyst är slut för säsongen.



Ja haha dom sa ju det förra onsdagen på Efterlyst att det var sista programmet :) Glömsk eller något?:P

2009-05-15 @ 01:57:19
Postat av: Jennie

Det är bara att komma o hämta.. Finns i färgerna gul/vit o svart ..haha

2009-05-15 @ 08:57:52
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0