Otroligt bra idé!

Vår kompis från Örebro har varit här fredag-lördag, så igår kväll var vi nere på stan o käkade lite. Vi började med mat på Pitchers där vi även sprang på mamma, min faster och min kusin som hade varit på bio. På Pitchers är maten alltid god, så det är ett säkert kort.
Efter det gick vi vidare till Koriander. Vi hängde där en del i somras, men jag har nog aldrig varit där när det inte har varit live-band ute bland hustaken. Så här på vintern när det är inne som gäller är Koriander aningens mer välkammat. Rosa skjortor och Mulberry-väskor, typ. Lite mer drinkställe. Men ganska mysigt ändå. När vi begav oss hemåt vräkte snön ner =) Av den återstår idag nästan ingenting...

Igår dök äntligen min nya kalender upp! Jag har varit sååå nyfiken på hur den skulle bli. Beställde den från personligalmanackan.se där man kan välja nästan helt själv hur den ska se ut. Det finns några olika framsidor och man kan välja färg på både text och bakgrund. Sen kan man skriva vad man vill på framsidan och välja hur kalendern ska se ut inuti. Dessutom kan man skriva in sina vänners och sin familjs födelsedagar (och andra datum som är speciella) och så kommer dom förtryckta i kalendern. När man sedan beställer en ny nästa år så finns allt lagrat! Otroligt bra idé! Min ser ut så här:

     

Det var just det där med födelsedagarna som fick mig att skaffa den - jag är heeelt värdelös på att komma ihåg födelsedagar... Nu väntar jag bara på att det ska bli nytt år så att jag kan börja använda den!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Vilken bra ide med kalendern. Får nog kika på det :-) du kan ju skicka en lista på alla födelsedagar :-p

2009-11-14 @ 22:41:42
URL: http://flowie.blogg.se/
Postat av: Henrik

Smart! Ska kolla deras sajt direkt.

2009-11-15 @ 15:59:29
Postat av: Sussie

Det där verkar ju va en häftig kalender! Din blogg var också trevlig. Fina kort bl a.

2009-11-15 @ 18:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0