Tänka till

1 advent! Härligt =) Det är så skönt att få plocka upp ljusstakar och stjärnor! Världen blir genast lite ljusare. Började dagen med att åka till Ölme och sjunga med kören. Gick väldans bra, trots kniviga stämmor och aningens för lite övning (för min del). Fick väldigt fint beröm för min sång som jag blev jätteglad för!
Det var ganska mycket folk både i kyrkan och i kören. Stannade kvar på gott fika efteråt.

När vi var klara i kyrkan åkte jag hem och hämtade sambon för att åka ut till pappa. Där tog vi en skogspromenad och plockade både granris och mossa. Pappa hade med sig hunden i skogen och hon sprang som en galning precis överallt. Tänk vad skogen förändrar sig ändå. Där vi gick var vi en hel del när vi var små. Ofta med farmor och hennes hund/hundar. Hittade nästan överallt då kändes det som, men nu var jag tvungen att tänka till lite ;) Nu är granriset monterat på balkongräcket tillsammans med ljusslinga. Mossan har jag inte gjort nåt med än - lite sugen på att göra något till ytterdörren, men vi får se.

Igår kväll hade vi supertrevliga gäster här på lite mat. Passade på att ta glöggpremiären med Grythyttans Skogsglögg. Har ni inte provat den, så gör det! Finns på systemet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0