Bröstcancerfonden får mina pengar

Jag får ibland för mig att skänka pengar till välgörenhet. Ofta kommer man ju på det när det händer nån större katastrof eller när det är nån sån där gala på TV. Skänkte till exempel några hundralappar när Tsunamin inträffade för några år sedan och för inte så längesen hade Röda Korset en "Rädda mammorna"-kampanj.

Nu ska jag införa ett nytt system. Varje månad ska jag ge lite pengar till någon hjälporganisation/forskning. Hur mycket och till vilken kommer säkert variera. Till de allra flesta organisationer/fonder kan man ju bara skicka ett sms för att ge pengar, så det är ju hur enkelt som helst! Ska försöka redovisa på bloggen vem pengarna går till.

Denna månad får självklart Bröstcancerfonden mina pengar!



SMS:a ROSA till 72988 för att skänka 50 kr till insamlingen. Om du skriver in ditt namn efter insamlingens idnummer kommer det att synas på gåvan. Annars blir din gåva presenterad som anonym.
Exempel: ROSA Johan Ek

SMS:a så många gånger du vill ;)

Här är ett av mina sms-bidrag:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0