Skräckblandad förtjusning

Festen i Säffle igår var trevlig. Började redan kl 18 och vi var relativt tidiga hem. Tror vi var hemma strax efter tolv. När vi åkte hade folk precis börjat dansa. Innan det var det trerätters middag som blandades med diverse tävlingar, allsånger och tal. Chefens dotter höll gulligaste talet.

Idag är det kanelbullens dag, så vi köpte med oss kanelbullar från Hanna Larsson (bästa konditoriet/bageriet i stan) och åkte till syrran. Dom har ju precis flyttat och börjar så smått klura ut vart alla grejer ska va. Tror att dom kommer trivas jättebra i nya lägenheten. Både barnen och katterna verkar ha gjort sig hemmastadda. Barnen ska absolut bli jagade varje gång vi ses. Detta sker under skräckblandad förtjusning från deras sida. Från min sida sker det utan större ansträngning eftersom de hela tiden håller sig så nära att de med stor säkerhet vet att jag ska få tag i dom.

Sen åkte vi till IKEA och köpte lampan som äntligen fanns. Vi har inte haft lampa över köksbordet på ett tag och i sommar har det ju inte riktigt behövts någon. Passade på att köpa lite stearinljus också. Det fina med hösten är ju just att få krypa ihop i soffan och tända ljus. Har känt mig lite trasig i halsen några dagar - inte förkyld eller så, utan ungefär som när man har använt rösten mycket och fel. Det är kanske den där hösten som ställer till det. Jag blir så ibland när vädret blir kallare.

Nu ska jag sätta lurarna i öronen och lyssna på "Pepparkakshuset" av Carin Gerhardsen. Ska försöka plocka undan lite här hemma också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0