Sälja luft

Frågade Skaparstigen ifall hon säljer sina fina grejer och fick svaret: "Ibland säljer jag, men inte giraffen t ex då jag hittat mönstret på nätet. Men gör ju fiskar ibland och har några nya grejer på gång. Man kan alltid fråga, men det är inte alltid jag hinner ta beställningar." Då finns det ju i alla fall en liten chans om man t ex skulle vilja ha en speciell present =) Det är ju så kul med "hemmagjorda" (eller vad man ska kalla det) grejer.

Har gjort klart församlingens nya sajt, men har fastnat på Club Enters. Faaaastnaaat! Tänkte att jag skulle göra en ny till dom också. Den behöver ändå uppdateras med info och den sidan som ligger ute nu är lite klen i färg. Ska ändra på det. Hoppas det lossnar snart.

Satt o kikade på miljöbilar på nätet ikväll. Lämpligt nog med "The Day After Tomorrow" på TV...  Volvo har tagit efter BMW (eller vem som nu var först - i min värld var det BMWs 5-serie) med stopp/start-tekniken som gör att bilens motor stängs av när man stannar vid exempelvis rött ljus. Dessutom används energin från när man bromsar till att ladda batteriet.  V50 med dieselmotor, men de nya dieselmotorerna har ju fina partikelfilter och är väldigt mycket renare än för bara några år sedan. 0,39 / mil säger volvo själva att just V50 DRIVe ska dra och den har ett koldioxidutsläpp på 104 gram / kilometer. Gränsen för miljöbil är 120 gram. Tänk att man har utvecklat bilarna såpass. Tänk om man hade gjort det tidigare.
Skulle i alla fall vilja ha en sån bil som övningsbil. Provkörde just BMW med start/stop-tekniken  i Sthlm för nåt år sedan när jag gick Eco-drivingutbildningen och det var rätt fränt och fungerade skitbra.

Man forskar ju faktiskt nån stans i världen på en bil som ska kunna gå på luft. Undrar vem som blir först med att sälja luft...

Imorgon är jag LEDIG. Ska lämna plasma och repa inför söndag innan jag åker en stund till Club Enter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0