Snobbigt

Jag har börjat snobba till mig med att dricka latte. Dricker vansinnigt mycket kaffe på jobbet och då blir det vanligt kaffe med mjölk (ibland svart). Skulle väl behöva dra ner på denna dryck egentligen eftersom jag haft min beskärda del av magkatarr/nästan-magsår, men det är svårt. Så jag går halvvägs - latte.
Nu har jag ju ingen fin kaffemaskin i borstat stål eller så, utan jag vispar min microvärmda kaffemjölk med en söt liten ikea-elvisp. Duger åt mig =)

     
Simpaste lattevispen från ikea gör gott kaffe

Igår hade vi byggdag i kyrkan igen. Vi river fortfarande - nu är det nästan bara väggar kvar på köksdelen. Ordentligt byggt är det också. Spikat till oändlighet i rejält virke. Stod på taket igår och öste isoleringstorv i säckar så jag var helt spånig när jag kom hem (och spånet kom inte från hål i huvudet, för den som undrar...). Dammade så att det kändes som hälften av isoleringen hamnade i lungorna.

   
Innertaket sågas bort



Innertaket bortsågat

Det är helt fantastiska männsikor med och hjälper till med bygget och det är så himla kul att vara där och försöka göra nytta. Dessutom får man träffa "gamla bekanta" på ett nytt sätt. Vi gör ju massor tillsammans i församlingen annars också, men det blir väldigt påtagligt när man hjälps åt och ser resultatet så tydligt!

Idag var syrran o Leo förbi på jobbet o hälsade på en kortis när jag hade lunch. Dom hade varit på stan o fikat. Leo hade varit hos frisören och var både grön o orange i håret. Najs =) Han var jätteartig o presenterade sig jättetydligt när chefen klev fram o hälsade i hand.

Nu ska jag städa undan lite här hemma... Behövs.

Kommentarer
Postat av: Skaparstigen

Hejsan!

Såg att nån undrat om grejerna. Ibland säljer jag, men inte giraffen t ex då jag hittat mönstret på nätet. Men gör ju fiskar ibland och har några nya grejer på gång. Man kan alltid fråga, men det är inte alltid jag hinner ta beställningar.

2009-09-02 @ 20:35:55
URL: http://skaparstigen.blogspot.com
Postat av: Elin

ååå jag skulle vilja va med och hjälpa till också men det har inte funkat än. Nästa tisdag är också körd för då är det kvällsmöte på jobbet. Satsar på v 38.

2009-09-03 @ 11:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0