Polis, flaggvakt och kommungubbar

Lååång dag på jobbet. Skulle serva alkolåset i jobbilen i morse. Trodde dom öppnade halv åtta, så jag åkte tidigt. Dom öppnade åtta. Hängde på låset, kan man säga.

Sen hade jag introduktionskurs på kvällen. Jättetrevlig grupp som jag fick så mycket fint beröm av =) Vi hade en lång och bra diskussion om vänstersväng på landsväg och hur farligt det kan bli. Vad läser jag på nwt.se när jag kommer hem? Jo, att en 22-årig kvinna dog i trafikolyka utanför Kil. Orsaken till olyckan? Vänstersväng på landsväg. Folk måste bli bättre på att inte svänga vänster. Åk o vänd, stanna o släpp förbi - vad som helst är bättre än att riskera att bli påkörd.

Annars har det varit omständigt på jobbet idag. Omständigt i trafiken. Lastbilschaufförer som inte har koll på hur stor bil dom har och fastnar i viadukterna (4 meter står det på skylten och han hade nog skåp på 4,20. Alltså 20 centimenter som inte hade nånstans att ta vägen). På det följde ju polisen som fick styra upp trafiken runt det som var kvar av nämnda lastbil. Vägarbeten med flaggvakter och kommungubbar som klipper träd. En helt vanlig dag på jobbet...

Ikväll börjar ju Idol. Är det inte underbart, så säg? Ett utmärkt tillfälle för nya artister att ta sig fram i branschen och en ypperlig chans för andra att göra bort sig i tv. Helt underbart med alla som är så övertygade om att dom kan sjunga, men i verkligheten tar toner som inte ens finns.
Att göra audition med Arne Qvicks "Rosen" tar väl ändå priset...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0