Alla kan

Den här månaden fick Friends mina välgörenhetspengar. Bara någon dag efter att jag skickat iväg pengar till dom får jag syn på denna artikel i AB. Den handlar om Stina, som mobbas i skolan och på nätet (Facebook). Man förundras över hur elaka barn och ungdomar kan vara mot varandra. Självklart fanns mobbning även när jag gick i skolan, även om just de skolor jag gick på var ganska förskonade, men det känns som att det är vanligare idag. Idag finns ju dessutom ett ställe att mobba på som inte fanns när jag var liten - internet. Ett ställe där det antagligen är lättare att mobba, för där känner man sig mer annonym (vilket man ofta är också).
Stöd gärna Friends du också - alla barn ska kunna känna sig trygga i skolan! Ingen ska heller behöva hitta en hat-grupp om sig själv på nätet... Jag tror på Friends arbete. Ingen är född elak - alla kan stå upp mot mobbning.



Helgen har i vanlig ordning varit hemmahelg. Vi svär över Ikea och deras lagerstatus på nätet där dörrarna vi ska ha till vår hylla hela tiden flyttas fram. Vi kämpar med att få upp TV:n på väggen. Metallreglar har KBAB tydligen valt, så det är väl mollyplugg som gäller.

Ikväll börjar "En annan del av Köping" igen. Rätt skön serie. Jag gillar Tobbe, han är frän.

Kommentarer
Postat av: Lis

Läste också den artikeln... Hemskt!

2010-01-11 @ 17:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0