Jag är en mjukis

Bloggsemestern är över ;)

Semestervädret är ju sådär, får man säga. Det regnar ju heeeeela tiden. Kvittar när vi tar semester så är det regn. Nu har vi på relativt kort tid varit på de två mest solsäkra öar man känner till: Mallorca (ja, ni minns...) och nu senaste Gotland. Båda öarna kan sammanfattas med ett enda ord: regn. Vad är det med oss och semseter???

Men Gotland är, trots regn och blåst, en väldigt trevlig ö. Och trots att jag har varit där så många gånger, så kändes det superkul att åka dit igen - det var ju några år sedan sist. Vi bodde i Visby, vilket jag aldrig har gjort förut, precis utanför murarna och Stockholmsveckan höll precis på att ta slut när vi kom dit. Detta betyer att det var mer kändistätt än i Sthlm i Visby just då. Till och med jag, som aldrig brukar märka när vi går förbi kända människor i Sthlm, såg folk jag kände igen. Inte illa.

Vi hann i alla fall med massor under våra dagar på Gotland. Inte minst hälsade vi på släkten utanför Hemse. Dit är det alltid lika trevligt att komma. Vi fikade, åkte sportbilar och åt pizza i trädgården innan vi återvände till stan. Världens goaste och mest gästvänliga människor =)
Vi har även hunnit med Fårö och sydspetsen. Fårö kan jag inte minnas att jag har varit på, så det var lite extra kul. Lummelundagrottan gjorde vi också ett besök i. Roligt att få historian bakom grottan - mycket jag inte visste! Sen har vi ju förstås ätit och druckit gott i Visby. Hittade också ett kul band på Munkkällaren som var väl värda att lyssna på. Jo, vi fick faktiskt en fin dag på stranden också!









Idag är jag en mjukis och kliver runt i bekväma kläder. Sitter och tittar på regnet, slösurfar lite, kollar igenom bilderna från Gotland och snart blir det fredagsmys framför TVn. Inte så mycket att välja på när det regnar småspik i sidled utanför...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Verkar som ni haft en trevlig semester trots regn o rusk. Gotland är ju som sagt alltid mysigt :-)

2010-07-30 @ 18:59:52
Postat av: Elin

åå fint, trots regn. Jag skulle också vilja åka till gotland. VAr där en gång när jag avr liten bara

2010-08-01 @ 20:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0