Tjejkväll och handelsträdgård

Solen skiner och jag sitter vid datorn :/ MEN jag har redan hunnit med en dryg timme i spåret tillsammans med sambon och en stund på balkongen i solen. Nu sitter jag och nojar över kursen som jag läser och inser att jag inte hinner med (sitter och spanar i forumet efter hjälp...). Kanske får skjuta på den en del av den till nästa termin. Det blev en tuffare vår än jag hade tänk mig och jag har inte alls orkat vad jag trodde... Vi får se hur det går. Systers sambo (som är värsta datahackern) försöker ge mig lite tips kring näst sista uppgiften. Utbildningen har varit rätt kass och utan nån som helst föreläsning (brukar ju va via nätet på distanskurser). Bara ett forum och 700 sidors lärobok på engelska. Dessutom väldigt luddiga uppgifter - nåt som de flesta deltagare verkar va överens om, om man får tro forumet.
Har sökt nya kurser till hösten, men på annat universitet.

Syster och jag var på tjejkväll på Salong Anne i Haga i torsdags. Det var jättetrevligt med champange och snittar och bra erbjudanden. Jag köpte förstås nagelgrejer =) Innan tjejkvällen hann vi sitta i solen en stund och para prata!


Nagelvård och sköna sommarfärger

Igår var jag ledig och sambon jobbade halv dag, så efter lunch drog vi till den över hela världen kända staden i öst: Kristinehamn. Skärgården där är helt fantastisk och där finns också norra Europas godaste mjukglass. På väg hem åkte vi in till Hveems Handelsträdgård i Ölme. Det var ganska urplockat, men det får man ju räkna med när man är sent ute. Köpte i alla fall lite nya blommor till balkongen. Behövde uppdatera Penséerna som börjat bli lite trötta. Ska försöka fixa balkonglådan också snart.


Nåt kanske blir ätbart :P

Ikväll är det Starboys på Sandgrund och sen käk på Harry's. Nu: balkongen. Så ser det ut, så får det bli.


Kommentarer
Postat av: Birgit

Snygg o nyttig hörna på balkongen!!

2010-06-07 @ 13:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0