Blod

Kanondag idag =)

Skulle ha lämnat plasma, men när jag kom dit ville dom ha blod istället. Så det fick dom. Blodbrist, tydligen. Tar dessutom kortare tid än att lämna plasma, så det gjorde egentligen inget. När man lämnar plasma (som mest består av vatten) tar det ca 40 minuter eftersom plasman ska skiljas från resten av blodet och man sedan ska få tillbaka dom röda blodkropparna.
Har sagt det förut, men säger det igen: Om du inte redan lämnar blod/plasma - börja med det! Läs mer på geblod.nu.

Sedan fikade jag med Elin (Flugo?) och tog en sväng på stan. Elin handlade mest, vilket kändes skönt ;) När jag kom hem satte jag mig en stund på balkongen (mestadels för att det var varmt o skönt, men lite för att vi fortfarande inte har nån soffa) och började läsa Pigge Werkelins bok om Tsunamin som jag lånat av syster.

Ikväll ska vi käka lite på stan och sen är det Amanda Jenssen som gäller! Har lyssnat massor på framför allt "Happyland"-skivan. Riktigt sköna, och ibland roliga, texter.

.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0