Mer om Vera!

Jag skev för några dagar sedan om Magasin Vera som är en nystartad tidning på nätet. Jag tycker det är ett fantastiskt initiativ att starta en tidning som står för ett sunt tjejideal och när man kikar runt så finns det massor med intressant att läsa! För tjejer i alla åldrar (och jag tror i ärlighetens namn att killarna skulle kunna hitta ett o annat att läsa också).
Blev lite nyfiken på vilka som kommit på denna briljanta idé och mailade tidningen. Fick svar från Sara som driver Magasin Vera:

"Jag som äger och driver Magasin Vera heter Sara Moll. Jag är 26 år och journalist. Tidigare har jag arbetat på Nya Wermlands-Tidningen och TV4Nyheterna Värmland, men jag har velat göra något som gör mer skillnad. Jag har läst mycket genusvetenskap och brinner för jämställdhetsfrågan. Jag har också länge varit arg på de sjuka ideal som genomsyrar hela samhället, och inte minst media. Jag har insett vilken skada media gör när det ständigt pumpas ut artiklar om hur man ska bli smalare, snyggare och bättre. Därför startade jag Magasin Vera - för att skapa en motpol till alla andra medier.
Till min hjälp har jag ca 10-12 underbara människor som jobbar ideellt för mig. De skriver, fotar, säljer, designar och utvecklar hemsidan. Utan dem skulle Magasin Vera aldrig funnits idag."

Jag hoppas verkligen att den här tidningen blir stor och att den inspirerar övrig media att pusha och inspirera tjejer istället för att trycka ner och försöka förändra dem.
Det är så viktigt att låta människor vara sig själva!

Klicka här för att komma till tidningen =)

Kommentarer
Postat av: Marie

Verkar va en bra tidning

2010-03-21 @ 22:06:07
Postat av: Sara

Tack för allt fint du skriver om oss!

2010-03-26 @ 08:50:28
URL: http://www.magasinvera.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0