Till och med lite mysigt och månadens välgörenhet

En helg fylld med vattenbrist!
Karlstads kommuns vattenledningar från 60-talet satte sig på tvären och började läcka. Nästan hela Karlstad och Hammarö blev utan vatten. Vi klarade oss rätt okej här på Rud eftersom vatten till oss troligtvis kom från Kronoparkens vattentorn. Det löste sig också ganska smidigt, för vattnet kickade igång redan på lördageftermiddag för de flesta. Sen har vi fått koka allt vatten som ska drickas eller användas till matlagning osv, men nu är vattnet okej igen.

Man blir lite ställd när man inte bara kan öppna kranen och få rent vatten. Tänk vad bortskämda vi är! Först gnäller man en stund över att det är besvärligt att behöva koka vattnet och sen kommer man på hur previligerad man är som ens har vatten. Vi i-landsmänniskor kanske behöver sån här för att komma ihåg hur bra vi har det.

När det blev ordning på vattnet så försvann istället strömmen. I stort sett hela Rud var helt mörkt ett par timmar igår kväll. Det såg lite mystiskt ut när man såg ut över stan... Ett par timmar är ju ingenting och med lite stearinljus blir det ju till och med lite mysigt =)

Blev glatt överraskad när jag kom till kyrkan i Söndags. "Kyrkkaffet" bestod av våfflor, vilket jag totalt hade glömt bort! Jättegott och trevligt! I kyrkan finns det alltid goa människor =) Efteråt repade vi med kören. Kul =) Blev riktigt imponerad av grabbarna som har lärt sig sina stämmor jättesnabbt!



Jo, jag har glömt att tala om månadens välgörenhet. Jag valde Hjärt- och Lungfondens Rädda Kvinnohjärtat denna månad. Man kan ge pengar via deras hemsida, men man kan också köpa t ex pins och armband för att stödja kampanjen. Hittade ingen SMS-tjänst, så jag använde mig av denna sida. Jag är sugen på att leta rätt på armbandet också. Ska forska lite i det...

Kommentarer
Postat av: Kicki

Jag har köpt armbandet på KappAhl. Gillar det jättemycket.

2010-03-23 @ 19:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0