Charlottenberg

Ja, då sitter man i nästan Norge - Charlottenberg. Är här för att jobba och kom hit redan igår för att ta ut EcoDriving-sträcka, vilket visade sig vara aningens krångligt. Mycket landsväg och det enda håll som egentligen funkar att åka åt är Norge. Vill dock inte åka in i Norge... Känns overkill. Dessutom har jag aldrig nånsin varit här, vilket inte gör saken lättare. Körde de första två kunderna idag och fick helt okej resultat på dem! Det märks dock att de som kör har kört vägarna hundra miljoner gånger. Tror att det spelar in på resultatet lite. De var i alla fall väldigt nöjda och det är huvudsaken!

Bor på ett motell precis vid köpcentret. Var typ ensam här i natt och det är inte bemannat på nätterna, så det var lite läskigt :/ Det är ganska kallt på rummen också, så det gäller att pälsa på sig! Rummen är fina men dåligt utrustade, sängarna är från tidigt 90-tal och frukostbrödet från förra veckan. Inga TV-kanaler finns det heller och det behöver man här på kvällarna ;) Trevliga människor, dock!

Shoppingcentret ligger preciiiiis på andra sidan vägen och det är nog tur att jag inte har några pengar. Livsfarligt. Det kryllar förstås av norrmänn eftersom vi bara är ca en halvmil från gränsen. Charlottenberg har ca 2000 invånare, men det känns som det är dubbelt så mycket folk här mellan 10 och 18. Gillar att förbereda mig ordentligt när jag ska jobba nånstans där jag aldrig har varit. Läsa på lite om orten och så. Eda kommun har bara ca 8500 invånare, så det är inget stort ställe =) Men jag tror att de har den lägsta arbetslösheten i Värmland. Charlottenberg har dessutom en Zoologisk Park där det bland annat finns giftormar, krokodiler, varaner, apor, ödlor, lemurer, näsbjörnar, fiskar och fåglar. Kaxigt!

Nu blir det en promenad i snön och nåt att äta nånstans.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Låter som du har det kul där uppe ;-)

Blir skönt att komma hem sen då.

2010-11-22 @ 18:40:38
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0