Lagom att ta tag i

Då var helgen över. En fullspäckad, men rolig helg. Behövde nog lite annat att tänka på, så det var bra att vi hade lite planer.

Jag har varit i både Väse och Kristinehamn och sjungit. Funkade riktigt bra båda gångerna. Det är kul att få så bra respons både på själva sången och på sångvalet. Vi blandar ju ofta in låtar som kanske inte är så vanliga i kyrkan. De här två dagarna har vi t ex kört Peter Ceteras "Glory of love", fast på svenska, och för ett tag sen gjorde vi Michael Jacksons "Man in the mirror". Nu är jag sugen på att göra nån Elton John-låt. Våran pastor, som kompar mig, är grym på piano, så jag tänker att Elton kan va lagom att ta tag i för honom pianomässigt ;)
Det var förresten massor av folk i kyrkan i Väse igår. Vår nya fina kyrka!

Igår kväll var vi på en supertrevlig middag hos goda vänner. Både gamla och nya bekantskaper och det blev en kanonkväll med god mat och dryck och, inte minst, massor av skratt. Lite tävling också. Och lite musik.

Har äntligen installerat Spotify också. Sju år efter alla andra, men man kan inte va först med allt ;) Har bara gratisversionen än så länge. Vet inte om jag lyssnar på tillräckligt med musik via datorn för att det ska va värt att köpa än. Visar sig. Har gjort en vass spellista med Elton. Inspiration!

Nu Beck. Överraskande.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Låter som du haft en bra helg!! Synd bara att den tar slut så fort eller hur :-P kram!!

2010-11-07 @ 21:35:28
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0