I mål

Oj, vilken helg det har varit! Är helt slut...  Nyinvigningen av missionskyrkan i Väse har varit en stor succé från början till slut. Känns som jag har bott i kyrkan fredag - söndag, men det har varit roligt!
Egentligen började allt redan på tordag med föreläsning, men jag kunde tyvärr inte åka dit eftersom jag jobbade sent.

Fredagen var det öppet hus med konsert med både Väse Skolorkester och "lilla" Oxygen (som inte låter så små, kan jag säga). Det bjöds på kaffe och mackor och vi hade lotteri med vinster som var skänkta av företag i Väsetrakten. Vann hårprodukter, vilket passade alldeles utmärkt =) Det var jättemycket folk!


Skolorkerstern och Oxygen

På lördagen hade vi fest med god mat från "Åkerbo" i Ölme och underhållning av "DJABL". Det blev en supertrevlig kväll.


DJABL

Idag var det så dags för invigningsgudstjänst med bandklippning och tårtbuffé. Tonika stod för sången och vi lät grymt bra. Många var vi också, så det blev bra tryck. Det har aldrig varit så mycket folk i kyrkan heller, tror jag. Knappt att vi fick plats (tur att vi byggt ut...). Dessutom fick vi för första gången använda vår fina ljusbärare:


Vacker!


Tänk att vi är i mål efter ett drygt års hårt arbete! Nu kan vi se fram emot att använda våra nya lokaler och fylla kyrkan med människor.

Nu ska jag lägga upp lite bilder från helgen på vasemissionskyrka.se. Sen ska jag släpa mig till soffan och inte röra mig förrän jag ska släpa mig till sängen. Lite trött...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0