People take a bow

Har sovit så himla risigt i natt, så egentligen borde jag kravla mig till sängen nu. Ska göra det alldeles strax och ta med mig en bok. Läser om Roslund & Hellströms böcker. Just nu "Flickan under gatan". Kan verkligen rekommendera deras böcker! Funkar att läsa flera gånger - lite som GWs böcker - man kommer på sånt man inte tänkte på eller inte uppfattade på samma sätt första gången.

Fick en kul kommentar av en elev på jobbet idag när jag sa till henne att göra som hon tänkte (för att hjälpa upp självständigheten lite):
-Kan du läsa mina tankar???
Svaret på den frågan var jätteenkel:
-Ja.
När man jobbar med det jag jobbar med blir man ganska duktig på att se/känna på sig/veta/uppfatta vad folk tänker göra. Ibland nästan innan de vet själva... Eleven garvade och bytte växel - precis som hon hade tänkt ;)

Har bytt bort julringsignalen på mobilen, så nu har jag världens mest ego ringsignal: "The Queen" med Velvet. Mest för att jag tycker början är lite kaxig. Kanske ett bra sätt att boosta självförtroendet lite ;)



God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0